26 Ocak 2020 Pazar
E-mail adresiniz:  Şifreniz: Beni Hatırla
  hacı ali
http://blog.edebiyatdefteri.com/haci-ali/oku/1525/hizir-a-s- 

 • Hakkımda


hacı ali

 • Yazdığım Diğer Konular
Astroloji (1)
Bilim (21)
Eğitim (1)
Yaşam (11)
Haber (187)
İlişkiler (95)
Sağlık (1)
Günlük (2)
Din (47)


 
Hızır A.S.
1.2.2009 13:30:00  [ Din ]

Hızır A.S.

Hızır’ı (as.) Tanır mısınız








Rahmetli hocam anlatıyor;
Adamın biri, vakti zamanında işi gücü bırakmış;
’’Allah’ım beni hızırla karşılaştır’’diye dua etmeye başlamış..Öyle samimiyetle dua ediyormuş ki bütün melekler de duaya katılmışlar.Ama duanın kabulü gecikmiş.Geciktikçe de adamın hırsı artmış..Daha ziyade daha ziyade derken, bütün günlerini bu dua ile geçirir olmuş.
Üstelikte zamanla yüksek sesle okumaya başlamış. Hanımı bir gün;
bıktık senin saçma sapan dualarından.
—Allah’ım şunun isteğine cevap ver de, sen de kurtul biz de kurtulalım>

Hanımının hışmından çekinerek köyün dışına doğru çıkmış, adam.
Çevre yolunda, çeşme başında, salkım söğüt altında duasına devam ederken, hangi yönden geldiğini bilemediği bir yabancı çeşmeye sokulmuş.
Selam verilmiş.Selam alınmış.
El yüz yıkamış yabancı, dinlenmek üzere köylünün yanına oturmuş.
Hoşbeşten, hal hatır sormanın ardından, yabancı, köylüye:
—Senin hayatta en çok istediğin şey nedir, demiş. Allah’tan en çok ne istiyorsun.
Köylü;ben Allahtan aylardır hızırla karşılaştırmasını diliyorum ama duam bir türlü kabul olmuyor.Yabancı başını iki yana sallamış.Bir şeylerin hikmetini çözdüğünü fark eden birinin vücut diliyle bazı sırları sezdirmek istemiş.Beklemiş…Köylüden karşılık alamayınca,dönüp;pekiyi,sen Hızır'ı görsen tanır mısın diye sormuş..
Köylü;
— yoooo, demiş,adamcağız. Valla tanışmışlığımız yoktur. Daha önceden hiç görmedim.
Yabancı biraz beklemiş;
— biliyor musun; Hızır bir kavağa, yat kavak dese yatarmış, kalk kavak dese kalkarmış, demiş.
Bu sırada karşılarındaki asırlık kavak sağa doğru yalpa yaparak gürültü çıkararak yatmış, aynı şekilde gürültüyle kalkmış.
Köylüden hiçbir tepki gelmediğini fark eden yabancı, tekrar; Bak Azizim… Ben duydum ki;
----Hızır bir kavağa yat kavak dese yatarmış, diyerek eliyle sol yanı işaret etmiş. Kavak sola doğru çatırdayarak yatmış. Kalk kavak deyince, aynı şekilde gürültüyle kalkmış.
Köylüde yine tık yok. Büyük bir samimiyetle anlatılanları dinliyor, sözün nereye varacağını merek ediyor. Derken yabancı biraz hiddetlenerek,
—Hızır denilen,senin aylardır gelmesini beklediğin zat, bir kavağa gel kavak dese gelirmiş deyince, beş on metre ötedeki kavak yeri yerinden oynatarak yanlarına gelmiş. Hasan efendide çıt yok.
—Git kavak desen gidermiş, demiş. Eliyle kavağa öteleme işareti yapmış. Kavak yine yerleri sarsarak eski yerine gitmiş.
Yabancı adamın gözünün içine bakarak beklemiş.
Köylü mayıl olmuş, dinlemeye devamla…
--Eee demiş…anlatmaya devam et.Çok güzel anlatıyorsun….
La havle çeken yabancı,-
-biliyorsun ben yolcuyum..Yolcu yolunda gerek..Hoşça kal,demiş ve gitmiş.
Köylü anlatılan Hızır hikâyesinin etkisin de epey bir zaman oturduktan sonra, ayıkmış.
—Ulaaa demiş.
Yat dedi yattı, kalk dedi kaktı..
Gel dedi geldi, git dedi gitti…
—Ulaaaa, adam Hızır'dı herhalde.
Aman yarabbi, ben ne yaptım.?
Atıftan bir ses duyulmuş.Sağ canibinden geliyormuş.
—Yanlış dua yaptın, kulum.



Okudunuğunuz yazı toplam 1607 kere görüntülenmiştir.


Yorumlar

1 Şubat 2009 Pazar 14:34:56


Hocam paylaşım için çok teşekkürler.Bizim de hızır a.s ihtiyacımız var...Hem nasıl :)))

Blog'a yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.

Üye değilseniz üye olmak için tıklayın.


 
 • Diğer yazılarımdan bazıları

BELKİ BİRAZ UZUN AMA LÜTFEN OKUYUN.. GÖZLERİNİZ DOLACAK VE BELKİ BİR ÇOĞUMUZUN HİÇ BİLMEDİĞİ MÜJDELERLE DOLU BİR VEDA SOHBETİ... OKUYAN DOSTLARA SEVDİKLERE TEŞEKKÜRLER.. Rasûlullah (sav) Ef...
4.4.2010 00:28:17 [ Din ]

Geçtiğimiz Ekim ayının başı, başta ABD’de olmak üzere dünya ekonomisinde uzun süredir sinyal veren tarihi bir krizin başlangıcı oldu. Bazı uzmanlarca krizin 1929 yılında yaşanan ve 1930&#...
5.12.2008 05:20:03 [ Haber ]

Tarih:22 Kasım 2008 Cumartesi 11:36:05 MERHABA Selam hocam,bugün size aslında çok şeyler yazmayı ,çok şeyler sormayı ,danışmayı .geçmişte annemle ilgili yaşadıklarımı anlatmayı düşünüyordum ama ...
27.12.2008 17:35:54 [ İlişkiler ]

Sayın hasan Belek kardeşimizin gönderdiği aşağıdaki yazıdan faydalandım..: İstifadenize sunmaktan kendimi alamadım... zamanınız düşündüğünüz kadar değerliyse buyurun,okumaya değdiğini göreceksin...
14.11.2009 23:16:42 [ Din ]

Copyright 2008 - edebiyatdefteri.com - her hakkı saklıdır.