26 Ocak 2020 Pazar
E-mail adresiniz:  Şifreniz: Beni Hatırla
  hacı ali
http://blog.edebiyatdefteri.com/haci-ali/oku/1278/odesme-evrenseldir 

 • Hakkımda


hacı ali

 • Yazdığım Diğer Konular
Astroloji (1)
Bilim (21)
Eğitim (1)
Yaşam (11)
Haber (187)
İlişkiler (95)
Sağlık (1)
Günlük (2)
Din (47)


 
ÖDEŞME evrenseldir
23.12.2008 20:29:22  [ Din ]

ÖDEŞME evrenseldir

ÖDEŞME evrenseldir








’’’Birey ister inansın ister inanmasın görünmeyen bu yasalardan dolayı “külli bir adalet” mevcuttur.Son hükmü daima bu külli adalet verir.
...........Yine birey her zaman teftiş edildiğini bilmeli, bu teftiş sonucunda,bir gün yaptıklarının karşılığını göreceğini unutmamalı,ona göre hareket etmelidir.
“İnsan bir gün ölür, sanı kalır” diyerek son sözü yine Blaise Pascal’a veriyorum: “İnsan olmak istiyorsan, ölümden, hiçbir tehlike yokken, ve henüz ölüm ortalıkta dolaşmıyorken kork” (Düşünceler, s:189).’’ ALINTI

Evrendeki( eksiksiz )ödeşme ezeli ve ebedidir.

...............Hakikat alemi olarak tarif edilen bu alemde, tam bir ödeşne sözkonusudur.
Şeriat,yani yasal düzen vardır.Küll’ün, ayrılmaz parçası Cüz, yani parça külle bağımlı olduğundan ve her varlık belli yasalar çerçevesinde ölçülü olarak yaratılıp yok edildiğinden, ille bir ödeşmeye tabidir.
Örneğin;sayılar içinde ilk çokluk kabul edilen üç,1+1+1=3 veya 2+1=3 ya da
1+2=3 üç olarak meydana getirilmiştir.
Üç, bu bileşenlerinin hakkını üzerinde varoluş nedeni olarak hep taşır.Aklıselim sahibi herkes bilir ki üç, bir(şey)lerden oluşmuştur ve o birler aynı zamanda mustakil varlıktırlar. Üçü meydana getirmenin onurunu ve sorumluluğunu taşırlar.Üç eksilip yok olurken, nedenlerine eksiksiz geri döner.Alışın yerini veriş alır.
..................
Bu sıradan matematik kural her var oluşta aynen geçerlidir.Bazı kompleks yapılarda aklın sınırlarını zorlayan kurallar vardır.Ödeşmenin olmadığını zannettirir.Halbuki durum hiçte öyle değildir.’hiç bir şey yoktan var olmaz var olan birşey yok olmaz’fizik yasaları mana aleminde de aynen geçerlidir.
...................Madde labaratuara indirilip gözlemlenebilir ve (madde akıl için)ikna sebebi olur.
...................Mana olarak değerlendirilen olayların labaratuarı ise gönül gözünün devreye sokulmasından sonraki kamil akıllardır.Böyle bir akla ulaşmış olanlara biz peygamber,nebi,rasul,veli ,alim arif gibi isimler vere gelmişizdir.Onların bize bildirdikleri ise( inanmayı gerktiren) has bilğilerdir.Ancak maddi akıl, beş duyuya tabi olduğundan,doğuştan kalp ğözü açık doğmayanlar imanda zorlanırlar ve inkar yolunu seçerler.
Bunlar için Allah kur’an-ı keriminde, ’onların gözleri vardır görmezler,kulakları vardır ama duymazlar.Kalpleri mühürlenmiştir’ şeklinde açıklama getirir.
..................Bu gönül gözleri ( kalp gözleri ) gömeyenler, ilahi adaleti de sezemezler.Halbu ki hem yaşarken hem de ahirette tam bir adalet vardır.Yine Kur’an’ın ifadesiyle,’zerre(atom)miktarı iyilik ve kötülük karşılığını bulacaktır’ifadesi yer alır.
...................Nasıl almasın.Üç kendisi değil ki.Onu var eden bir dir.Kendini var edenden ne kaçması ne de hesap dışı kalması,yaratılışı itibariyle imkansızdır.
Günümüz bilimi ispatladı ki evrenden bir tek atomu çelip almak mümkün olsa,
(bu karşılıksız alış nedeniyle ) bütün evren kendi içine çökerdi.
...................Bu ödeşmelerin bir kısmı helalleşmek,burda cezasını çekmek şeklinde oluşurken, bir kısmı malesef ahirete kalmak suretiyle buraya nisbetle daha ağır
bir ödeşmeye tabi tutulacaktır.Çünkü orada ruh her şeyi buranın yetmiş katı , yediyüz katı şiddette hissederek yaşayacaktır.Cennet için bu bir ikramdır. Ancak ,kısa süreli bile olsa cehenneme uğrayacaklar için çok hazin bir sondur.
Bunu bilenler gece gündüz mü’minler adına helalleşmelerine izin vermesi, tövbe etmelerine fırsat verilmesi için mevlaya niyaz halindedirler.
İmansızların imana gelmesi için de aynı duayı soğuk gözyaşlarıyla karşıladıkları seher vakitlerinde akıtır da akıtırlar.Onlar hz rasulün yolunda (onun gibi ) alemlere rahmettirler.
....................Onların duaları hürmetine bizler şımarık yaşamımıza devam ederiz.Çok ileri gidersek, toplu acılar çekerek uyarılırız.Başımıza gelen her şey yaptıklarımızın sonucudur.Feleğe sövmek şeytanın işidir.
Allah korusun.Zamana sövmekte öyle.
Bir hadis_i kutside ’zamana sövmeyin zaman benim’buyurulur.
.......................
YAP






Yap be kardeşim…
Dilediğini yap hadi.
Kime yaparsın sanki.
Âlemde düzen hakça kurulmuş;
Yankı yapan yerde ünleyen gibisin.
Duyacaksın ille yankısını.
İster gönlünü al,
İster sat anasını.

Sarayönü -1976

Okudunuğunuz yazı toplam 1023 kere görüntülenmiştir.


Yorumlar

23 Aralık 2008 Salı 21:26:21
Rabbim sizden razı olsun inşallah..

Ne güzeldi, ne büyük huzurdu yazınız...

Blog'a yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.

Üye değilseniz üye olmak için tıklayın.


 
 • Diğer yazılarımdan bazıları

Safiye’nin bir diğer yazısı..Ve bizim ortak yazışmamız,hemen arkasında. Bir mucize olduğumu söylediler bana çocukluğumda.”Düşün ufacık bir hücreden meydana geldin” dediler. İ...
13.12.2008 12:51:59 [ İlişkiler ]

Abdurrahman Dilipak - Vakit a.dilipak@vakit.com.tr 2010-02-02 -------------------------------------------------------------------------------- Bana kalırsa Erdoğan, Baykal’d...
2.2.2010 00:52:35 [ Haber ]

---------------------«»--------------------- hamdiye ( 12/7/2008 ) ---------------------«»--------------------- Lebbeyk Allahümme Lebbeyk Lebbeyk la şerike leke lebbeyk innel hamde ve -n-ni-mete ve...
19.1.2009 19:53:01 [ İlişkiler ]

Tarih:21 Kasım 2008 Cuma 15:30:20 görüşme talebi Sayın hacı ali bey sizinle görüşmek istiyorum, nasıl ulaşabilirim bilmiyorum siz bana ulaşırsanız çok sevinirim.saygılar Tarih:21 Kasım 2008 Cum...
23.12.2008 20:18:41 [ İlişkiler ]

Copyright 2008 - edebiyatdefteri.com - her hakkı saklıdır.